Přímý prodej knih za autorské ceny

Naše nakladatelství profituje z velmi efektivního procesu výroby knih na nejmodernějších tiskových a knihařských technologiích s velmi krátkou dobou výroby.

Provozovatel služby TISKOVÝ EXPRESS se tak nezabývá tvorbou vlastního zisku z prodeje knih. Knihy vydané v naší edici, tzn. knihy kterým bylo přiděleno naše ISBN, jsou nabízeny za ceny určené jejich autory. Provozovatel této služby si vyhrazuje právo knihu pod vlastním ISBN nevydat.

Tento systém je pro autory motivační jak z hlediska finančního, tak z hlediska expedice titulů. Peníze z prodeje knih putují přímo k autorovi, jakmile provede distribuci titulu na koncového čtenáře (při zaslání na dobírku, osboně, atd.). Navíc má autor možnost přímého jednání s různými distributory a koncovými prodejci a tím pádem i šanci přesvědčit je, že právě jeho dílo je ten správný prodejní bestseller. Ikdyž je otázkou, zda se u produkce knih malonákladem dá o nějaké velké distribuci mluvit. Nicméně je rozhodně lepší začít publikovat s malým nákladem a při úspěchu postupně náklad zvyšovat. Neriskujete tak velkou finanční ztrátu v případě neúspěchu!

Zajímavý je pro začínající autory i server www.startovac.cz, kde se mohou pokusit pro své knižní projekty zajistit finanční prostředky dopředu, od budoucích zájemců o jejich knihy.

Tímto přenecháváme našim autorům maximální prostor pro tvorbu cen a uspokojování poptávky čtenářů. Provozovatel služby proto neodpovídá za termín a způsob expedice knihy ke konečnému zákazníkovi. Toto je zcela v režii autora.

Distribuční sítě

Pokud uvažujete o nákladu cca 500ks a více, můžete nabídnou knihu do klasické distribučníé sítě, například Kosmas (www.kosmas.cz), Pemic (www.pemic.cz), Knihy Dobrovský (www.knihydobrovsky.cz), a další. Připravte se ale na poskytnutí výrazných prodejních marží (celkově cca 40-45%) pro VO a MO část prodeje a na profesionální vyjdenávání.

Pamatujte ale!
Ani sebelepší kniha se neprodá sama! Největší motivaci prodeje má většinou jen jediný člověk – autor (investor).
Samotné vystavení knihy na "nějakém webu" ještě neznamená záruku prodeje. Pokud se nebudete věnovat sami aktivně internetovému marketingu a propagaci, tak Vám samotná zmínka někde v moři internetu nepomůže.

Stejně tak nevkládejte velké naděje do motivace distributara na prodej titulu neznámého autora. Distributora maximálně zajímá první závoz na knihkupce, kde alespoň může řici, že se jedná o novinku. Ale jeká je životnost movinky? Následně se Vám může stát, že budete platit za skladování knih v distribučním skladu...

Proto doporučujeme, začínejte s menším nákladem (u dotisku se vždy něco upravuje a opravuje po prvních zpětných reakcích), sbírejte zkušenosti a názory čtenářů a hledejte postupně vhodné cestičky prodeje.